Translate

29.7.24

GELIGA RATU SAWA DAN RAJA TEDUNG



Ini ialah Geliga Ratu Sawa Ummi Ridhah dari kawasan Keramat Tok Panjang Yang tok duduki sekarang. 

2 malam lepas Rohinya Yang tinggal bersama dengan Tok masuk ke dalam kebun sebelah untuk mencari penawar sakit Perutnya, tanpa sedar dia terpijak seekor ular sawa yang panjang. lepas dia ambil pucuk herba di kawasan itu dia berpaling ke belakang dan baru terlihat haiwan panjang ini yang entah di mana kepala dan ekornya,. Apa lagi lajulah dia melarikan diri haha. 

Esoknya dia ceritakan kepada tok dan tok terdiam, termenung.... hurm aku dok sini dekat 4 tahun dah tak pernah lagi jumpa ular sawa... walau dah bela ayam lebih setahun tak pernah jumpa... tapi itu di dalam kebun tok lah, memang kita ada buat pemagar ular... Sehingga ke malam tok memikirkan.. risau ke anak anak dan juga anjing belaan..Mana tau kan. 

Malamnya tok memakai kasut keselamatan, Tali pinggang taktikal yang ada pisau dan barangan lain , sebatang alat penangkap ular... aihh ini kalau betul ia besar, silap hari bulan alat ni pun boleh patah. 

Tok nekad.. 

Belum sampai ke gate kebun datang 1 angin berpusar dari kebun sebelah, tok berhenti berjalan... kelihatan sepasang lembaga berjalan mendekati, rupanya Haj Mustapha dan sebelahnya ialah seorang Wanita .. Kami bersalaman dan Haji Pa berkata ular sawa yang di jumpai itu ialah Isterinya..sambil menunjukkan kepada wanita di sebelahnya.... eh eh bila masa org tua ni menikah.. x ajak kenduri pun hahaha.. 

3 tahun lepas tok jumpa Haji Pa ni masih membujang, anak perempuannya pun sudah di nikahkan dengan salah satu pelanggan kita. 

Nama isterinya ialah Ummi Ridhah.. Kata Hji Pa, kebetulan isterinya seddang mencari herba juga kerana memang di kawasan itu banyak jenis herba ada.. tapoi kerana terkejut tiba tiba datang 1 manusia bersama lampu, dia bertukar menjadi ular sawa yang besar... ( kata rohinya tu besarnya seperti batang kelapa, dan dia dah terpijak... ), perbuatan terpijak itu tidak sedikit pun  membuatkan Ummi Ridhah kerana dia sedar dia sedang berada di alam manusia. 

Haji mengambiul sesuatu dari tangan Isterinya dan di berikan kepada Tok.. Ini ialah geliga Sawa. Kelebihannya untuk bab bab rezeki, In sha Allah .. wajib di pakai sebagai cincin, boleh nampak kelebihan yang Allah berikan kepadanya..kata Haji. 

Sebelum berlalu Haji memberikan Tok Geliga Tedung Selar kepunyaannya..katanya dah lama ia tidak gunakan untuk menjadi tedung selar besar merayap sana sini memandangkan kawasan tok dan kebun sebelah tu dah mula ramai serta kerap orang masuk. 

Sebelum dia pergi tu , tok sempat bertanyakan kepadanya mengenai rezab senjata akhir zaman untuk para manusia, mana tau dari tangannya tok boleh kirim, namun Haji berkata senjata itu di simpan di sebuah gunung yang paling tinggi di dalam Semenanjung ini. Dan belum ada manusia yang mampu pergi ke sana, Namun senjata itu sudah mulai turun umpama air terjun ke bawah untuk kegunaan manusia. Tapi jika manusia tidak berminat maka ia umpama membaling batu batu besar menghalang air air itu turun. Ia akan di HENTIKAN. 

Tok bertanya lagi.. pada pendapatnya adakah tok perlu turun ulang alik mengambilnya?.. dia berkata sebaiknya kumpulkan nama nama , sekali turun biar dapat 1 kumpulan. Kerana akan ada 1 hari itu... akan berlaku sesuatu musibah , yang mana musibah itu tidak pernah berlaku di dalam kalangan manusia. Katanya lagi manusia pada hari ini sudah di penuhi nafsunya dengan kebendaan....rencana sang pemusnah sudah berjaya, sekarang tinggal rencana terakhir... ayam sudah kenyang di beri makan...tunggu untuk di sembelih dan di buat lauk sahaja..katanya. 

Hurm.. Kalau buat lauk kita makan la yee dakkkk....itulah pernyataan mereka yang akalnya cetek...dia tak tahu..dialah ayam itu...



NAMA PRODUK
Geliga Ratu Sawa


MAHAR
RM 220

MAHAR ASAL
RM 2200

Jika Mahu ambil sekali dengan Geliga Tedung maharnya RM 450 sahaja


Geliga Tedung Selar Asli


Ini ialah Geliga Tedung selar , Kata Haji barangsiapa memakainya ia mampu berubah menjadi ular tedung selar yang besar ketika di perlukan di dalam keadaan darurat dengan izin Allah SWT.

Geliga ini mampu menyembuhkan  orang yang di patuk tedung selar atau senduk atau ular kapak dengan cara di tekapkan di tempat di patuk dengan izin Allah Bisanya keluar dan racunnya tawar. 

Ia juga menghalang ular berbisa lain di bawah grade tedung selar ( king cobra ) untuk memasuki kawasan dengan Izin Allah SWT


Ini tok malas nak tulis banyak, so tok combokan... NAMUN.... Ada syaratnya. ia hanya VALID Sehingga Jam 9 pagi esok sahaja. 

Bagi mereka yang berkeinginan, Sila Tulis GRAB di dalam ruang komen ya

Barang ini tok sendiri akan uruskan pengeposannya...


COMBO

RM 450 Sahaja



 

No comments:

Post a Comment

Hubungi Pn Kai Shomel 01111701048/01133012715 Utk Nego

JEMALA NAGA EMAS

  Di era perang yang sedang menghampiri ni, elok lah kita mula buat persiapan untuk benteng diri dan keluarga kita dari anasir anasir luar ....