Translate

14.8.24

PROMOSI WW3

 Ini ialah pengumuman kepada semua Mereka yang ALERT tentang keselamatan diri dan keluarga sahaja, bagi mereka yang pandang remeh akan segala usaha baik nyata mahupun ghaib atau hanya berpegang kepada usaha NYATA, maka mereka tidfak memerlukan usaha Ghaib. Asas pun tadak dah macam mana nak percaya pada Allah yang Ghaib?.. mulut cakap percaya tapi perlakuan menunjukkan sebaliknya. 

Baiklah. 

Sekarang Tok sedang lancarkan Promosi bagi memiliki Puteri dan Ratu. Semua semata mata kerana Promosi WW3. 

Apa bendanya ada Puteri ni 1 usaha pulak?. Puteri dan Ratu bukanlah 1 benda yang musuh islam nampak namun mereka percaya ia ada. Kita saja yang tolak total... depa siap buat alat nak tengok entiti lagi. 

Jika Jenis Panglima ia menepis unsur unsur sihir dan gelombang frekuensi negatif dengan kudratnya , sementara Ratu atau Puteri mereka mempunyai kekuatan berjuta malah mungkin berbillion mengikut tahap mereka lah .....akan kekuatan tentera dan kekuatan Panglima panglima. Senang kata, maharkan 1 percuma berjuta atau berbillion Bala tentera. Adakah mereka akan bantu yang bernama sahabat?.... atau bernama suami?.... anda jawab sendiri. 

Kiranya bila kita maharkan Ratu Atau Puteri ni...kira pukul lunsum lah . 

Jika berminat sila PM Puan Kai segera kerana Tok Hanya Limitkan kepada 10 orang sahaja dan dalam masa 12 jam bermula sekarang. 

Kalau tak mau?... tak pa la, pi belajar menembak di lapang sasar atau shooting club, dan 1 lagi ya tok nak pesan, beli peluru banyak banyak...10,000 butir pun x cukup, tapi kalau terlebih dan lama simpan peluru, peluru rosak masuk angin pula... masa perang peluru habis....nak bersilat tangan pun dah lembik sebab asyik pegang Hp atau urat belurat dah sakit.. so.. berserah saja lah ya umpama bunuh diri... Dah itu saja ikhtiar yang di percayai... ikhtiar ghaib di tolak habis habisan. Asas Ghaib dah takda. 


"Mempercayai hal-hal yang ghaib merupakan salah satu syarat benarnya keimanan. Ghaib secara bahasa adalah sesuatu yang tidak nampak. Manakala ghaib menurut istilah adalah sesuatu yang tidak nampak oleh panca indera tetapi ada dalil tertulis yang menjelaskan akan kewujudannya, seperti syurga, neraka dan apa yang ada di dalamnya, alam malaikat, hari akhirat, alam langit dan lain-lain yang tidak mampu diketahui manusia kecuali bila ada wahyu dari Allah s.w.t.

Beriman kepada hal yang ghaib bererti meyakini ciptaan Allah s.w.t. yang berada di luar dunia nyata, dan meyakini secara penuh tentang kekuasaan Allah. Namun percaya atau beriman kepada hal yang ghaib bukan bermaksud meyakini bahawa makhluk ghaib itu memiliki kekuatan penuh, kerana jika menyakini makhluk ghaib itu mempunyai kuasa penuh akan mengakibatkan kemusyrikan atau menganggap ada sesuatu kekuatan selain kekuatan Allah s.w.t."


01111701048 - Puan Kai



Maksud Mulut cakap Percaya adanya Allah namun perlakuannya tidak menunjukkan sedemikian bermaksud di dalam bahasa pasar " kalau betul betul percaya , kenapa masih buat maksiat dan dosa?"



------------------------------------------------------

MAKSUD BERIMAN - "PERCAYA"


Beriman kepada perkara-perkara ghaib merupakan salah satu aqidah Ahl al-Sunnah wa al-Jama’ah berdasarkan firman Allah Subhanahu wa Ta’ala:

“Alif, Laam, Miim. Kitab Al-Quran itu, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang kesempurnaannya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa, iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib dan mendirikan (mengerjakan) solat serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka”. (Surah al-Baqarah, Ayat 1-3]

Antara sekian banyak perkara ghaib yang wajib diimani, empat daripadanya lazim diperselisihkan oleh umat Islam masa kini. Empat perkara tersebut adalah:

Pertama: Beriman kepada Qadha’ dan Qadar, bahawa ianya telah ditulis sejak awal:

“Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh Mahfuz) yang nyata”. [Surah Hud, Ayat 6]

Kedua: Beriman kepada kewujudan makhluk ghaib seperti malaikat, jin dan syaitan.

Kewujudan makhluk-makhluk tersebut diterangkan dalam pelbagai ayat al-Qur’an dan hadith-hadith yang sahih. Antaranya:

“Sesiapa memusuhi Allah dan memusuhi malaikat-malaikat-Nya dan rasul-rasul-Nya, khasnya malaikat Jibril dan Mikail, (maka ia akan diseksa oleh Allah) kerana sesungguhnya Allah adalah musuh bagi orang-orang kafir”. [Surah al-Baqarah, Ayat 98]

“Dan mereka menjadikan jin sekutu bagi Allah, padahal Allah jualah yang mencipta jin-jin itu”. (Surah al-An‘aam, Ayat 100]

“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; dan sesiapa yang menurut jejak langkah Syaitan, maka sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menyuruh (pengikut-pengikutnya) melakukan perkara yang keji dan perbuatan yang mungkar”. [Surah al-Nur, Ayat 21]

Ketiga: Beriman kepada khabar-khabar akhir zaman.

Terdapat banyak hadith sahih yang menerangkan tentang khabar-khabar akhir zaman seperti penurunan Nabi ‘Isa, kedatangan Dajjal, Imam Mahdi, Yakjuj dan Makjuj serta lain-lain. Khabar-khabar ini diimani tanpa dinafi atau ditakwilkan. Ini adalah kedudukan pertengahan Ahl al-Sunnah wa al-Jama’ah antara kelompok pertama iaitu, mereka yang menafikan khabar-khabar akhir zaman dan yang kedua, mereka yang mentakwilkan khabar-khabar tersebut.


Kelompok pertama menafikan khabar-khabar akhir zaman dengan alasan mustahil Rasulullah s.a.w dapat meramalkan apa yang bakal berlaku. Kemudian, ia juga dinafikan kerana kebanyakan khabar tersebut, sebagaimana yang difahami oleh kelompok ini, bersifat meramalkan sesuatu yang negatif kepada umat. Ini menyebabkan umat Islam hanya duduk dan menunggu apa yang diramalkan dengan sikap berputus asa.

Alasan kelompok pertama dijawab, bahawa Rasulullah s.a.w sememangnya tidak mengetahui apa yang akan berlaku pada masa hadapan. Apa yang Baginda khabarkan sebenarnya adalah perkara-perkara ghaib yang diwahyukan kepada Baginda oleh Allah s.w.t., sebagaimana firman-Nya:

“Tuhanlah sahaja yang mengetahui segala yang ghaib, maka Dia tidak memberitahu perkara ghaib yang diketahui-Nya itu kepada sesiapapun, melainkan kepada mana-mana Rasul yang diredhai-Nya (untuk mengetahui sebahagian dari perkara ghaib yang berkaitan dengan tugasnya. Apabila Tuhan hendak melakukan yang demikian) maka Dia mengadakan di hadapan dan di belakang Rasul itu malaikat-malaikat yang menjaga dan mengawasnya (sehingga perkara ghaib itu selamat sampai kepada yang berkenaan)”. [Surah al-Jin, Ayat 26 & 27]

Ada pun alasan kedua, negatif atau positif sesuatu khabar bergantung kepada orang yang mentafsirkannya, sama ada dia memiliki minda yang negatif atau positif. Sebagai contoh, apabila dikatakan pasaran saham akan mengalami kejatuhan, orang yang berminda negatif akan meninggalkan sebarang urusniaga pelaburan. Namun orang yang berminda positif akan meneruskan urusniaga pelaburan, hanya dia lebih berhati-hati dan berwaspada.

Justeru apabila Rasulullah s.a.w menerangkan sebahagian perkara yang bakal terjadi, ia bukan untuk menyuruh umat Islam menjadi malas dan putus asa. Sebaliknya untuk menyuruh umat Islam lebih berhati-hati dan berwaspada dalam beragama kerana banyaknya ujian dan cabaran pada akhir zaman.

Kemudian wujud pula kelompok kedua yang mentakwilkan khabar-khabar akhir zaman. Mereka mendakwa khabar-khabar tersebut hanyalah satu kiasan, tidak untuk difahami secara zahir. Oleh itu, sebagai contoh, kita lazim mendengar kelompok kedua ini berkata yang dimaksudkan dengan Dajjal adalah presiden negara tertentu manakala Imam Mahdi adalah presiden sebuah negara lain yang berani melawan presiden “Dajjal” tersebut.

Penakwilan seperti ini ditolak kerana tujuan Rasulullah s.a.w mengkhabarkan perkara-perkara akhir zaman adalah untuk kita berhati-hati terhadapnya dan menggiatkan usaha untuk menanganinya. Jika dikatakan khabar-khabar tersebut hanya satu kiasan, masing-masing pihak akan memiliki takwilan tersendiri sehingga akhirnya tiada siapa tahu apa dan siapa yang dimaksudkan oleh Rasulullah. Akhirnya khabar-khabar akhir zaman tersebut menjadi sesuatu yang sia-sia kerana gagal mencapai objektifnya. Mustahil Rasulullah s.a.w melakukan sesuatu yang sia-sia untuk umat Baginda.

Sesungguhnya kemuliaan dan kebenaran berada pada Ahl al-Sunnah wa al-Jama’ah yang berada di pertengahan antara dua kelompok di atas.



8 comments:

  1. Assalamualaikum tok, kalau puteri penggoda yang tok blast whatsapp tu dikira juga tak macam posting ni?? Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya .termasuk sekali, mahar bermula dari rm 250 - 450( puteri ) dan Rm 770-900 ( Ratu )

      Delete
    2. Pm sekarang, 12 jam atau 10 org terawal sahaja, mana hadir dulu 0111701048

      Delete
    3. Ok tok. alhamdulillah sudah dalam perjalanan kurier DHL hantar.. Rezeki saya tergerak nak mahar terus

      Delete
  2. Kalau tak kasyaf pon boleh je kan tok utk memiliki?

    ReplyDelete
  3. Jika sudah memilki 2 jenis panglima..1 Puteri ..adakah dia berfungsi sepertimana yg dimaharkan di atas Tok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umnpama sudah ada 1 lapis, jika maharkan lagi, umpamanya upgrade

      Delete

Hubungi Pn Kai Shomel 01111701048/01133012715 Utk Nego

JEMALA NAGA EMAS

  Di era perang yang sedang menghampiri ni, elok lah kita mula buat persiapan untuk benteng diri dan keluarga kita dari anasir anasir luar ....