Translate

6.6.24

CINCIN MAHAL TOK MUDA SAYANG SOLD OUT !!!

 






SOLD OUT !! SOLD OUT !! SOLD OUT !!

Tn Ray penang 


Cincin ini pada asalnya milik Allahyarham Penghulu Adam dari kerajaan Gunung Tebu. Ini adalah barang paling langka di dalam gengamannya dan selama itulah Arwah memakainya sehingga ke penghujung nyawa.


Cincin ini disimpan olehnya dan digunakan  ketika mentadbir daerah di kerajaan Gunung Tebu dan semasa memilikinya beberapa pembesar dan kenamaan menginginkannya untuk di miliki kerana kehebatannya kepada sang pemakai yang kaya raya setara dengan bangsawan dan orang orang kaya di sana. 


Pada asalnya cincin ini di alam sana ialah emas penuh , namun setelah melalui time converter dari alam sana ke alam manusia, nilai emasnya susut. 


Cincin ini di sampaikan oleh anak perempuannya Seri Dang Wangi sebagai tukar milik dengan tok sebanyak jumlah tertentu yang mana wang alam manusia itu boleh dia tukarkan kembali pada bentuk wang dinar di Bank Dana Ummah untuk kegunaannya di alam sana pula. 


Cincin ini mempunyai kelebihan di dalam penarikan kekayaan dari segenap penjuru dengan izin Allah SWT dan item ini pula kebetulan bukanlah barangan baru melainkan sudah berjasa kepada pemilik pertamanya, keduanya dan ketiganya iaitu Allahyarham Penghulu Adam, Pemilik pertama adalah seorang Waliyullah yang mendapatkannya dari amalan Khodam Ayatul Kursy Yang bernama Malik Kandiyas yang bertugas sebagai penjaga Ayatul Kursy Semenjak Allah menurunkannya dan semasa menurunkannya sebanyak 70,000 Malaikat menyambutnya dengan terjadi Gempa Di Seluruh Bumi akan kepada Berhala Berhala dan bertempiaran segala Jin dan Syaitan Kerana Penurunan Ayat Ini.


Setelah Waliyullah ini Meninggal Dunia , Cincin Ini di perturunkan pula kepada Anaknya yang Bernama Syeikh Sayyid Maliki Abdul Karim Dan kemudian ia hilang untuk seketika selepas Kewafatab Syeikh Sayyid Maliki ini sebelum ia kembali ke Pangkuan anak cucu Mereka Iaitu Penghulu Adam Dan kini ia berada di tangan Tok Sendiri. 


Sebenarnya, agak berat untuk tok memaharkannya kerana berasa amat sayang kepada nilai estetikanya yang unik, sejarahnya dan juga usianya, namun Tok Memerlukan ia untuk di maharkan . Dulu tok pernah memaharkan cincin guchmani milik allahyarham juga . Ingat lagi dak ? Nnti selak balik na page tahun dulu dulu. 


Mahar yang Tok Tawarkan ini berupa jalan penyelesaian kepada masalah mereka , namun jika tidak diizinkan Allah untuk di maharkan , maka tok lebih rela menyimpan dan memakainya sendiri bagi mendapatkan keberkatan , barokah wali wali yang pernah memakainya dulu sehingga menjadi kaya raya dan pengakhiran hidup mereka yang selesa dunia dan akhirat. 


Cincin ini bersaiz 20-21 dan kini cuma ada 1 sahaja dan ini juga adalah sejarah tok muda di dalam mendapatkan item terkemuka dan menjadi rebutan baik alam Ghoib dan alam Nyata.



Jika ada yang ingin memaharkannya untuk di lakukan kerja kerja bidaah seperti tarik duit dan sebagainya, boleh ... Tetapi itu bukan lagi urusan tok di sini.




MAHAR : RM 4000


PM puan Kai 

01111701048

No comments:

Post a Comment

Hubungi Pn Kai Shomel 01111701048/01133012715 Utk Nego

JEMALA NAGA EMAS

  Di era perang yang sedang menghampiri ni, elok lah kita mula buat persiapan untuk benteng diri dan keluarga kita dari anasir anasir luar ....